Sushi

Dagen efter min hemlängtardag gick jag, Danne och Maria till en sushibar som serverade den godaste sushin jag ätit. Min hemlängtan botades efter ett antal nigiribitar. Väl i Sverige kommer hemlängtan bytas ut till sushilängtan. Visst finns det massor av bra sushi i Sverige och för er som har vägarna förbi Örebro så kan jag starkt rekommendera East West som enligt mitt tycke har den bästa sushin i landet. Skillnaden mellan sushin i Sverige och Korea är priset. Här är det vardagsmat och prissättningen sker därefter.


30 kronor för dessa laxbitar e inte så pjåkigt

I fredags fyllde en kompis år så då ordnade vi en överraskningsfest för honom. Kinamat och sen en massa koreanska drink-lekar. Tur att jag och Danne åkte hem i tid. Dagen efter fick vi höra att de druckit fram till morgontimmarna. Den sista hade gått hem vid elva på morgonen. Hade inte varit så bra för Danne som spelar innebandyturnering denna helg (just nu spelar han final) och för mig som pluggar. Sen e man ju som sagt inte tjugo längre.


Glasstårta till födelsedagsbarnet som lärde sig att säga "jag älskar glass" på svenska.

Nu e det dags för sista plugginsatsen för den här helgen. Snart kommer en mör Danne hem och då blir det nog bio för vår del. Och kanske lite sushi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0