Sådärja...

..nu är våra tentor avklarade, Danne håller i skrivande stund sin sista presentation och jag skriver min sista fråga på hemtentan. Sen är våra förehavanden på Seoul National University så gott som klara. Jag har en lektion nästa fredag, på självaste Midsommarafton. Det borde vara olagligt och något som min danske professor borde förstå.
Nu när alla måsten börjar nå sitt slut börjar jag också inse att vår vistelse i Korea nästan är över. Notera: börjar inse. Fortarande är det mycket som ska göras. Ordna allt med lägenheten, säga hejdå till alla, skeppa hem lite saker och så ska vi till Japan däremellan. Vi pratade om det häromdagen, Danne och jag. Vi har blivit bortskämda med resor det här året. Resfebern har försvunnit. Förr fick jag resfeber långt innan avresedagen, vare sig jag skulle till Dalarna eller Kina. Nu tänker jag knappt att jag ska någonstans. Åtminstone inte förrän jag inser att jag måste packa väskan och skynda mig till flygbussen. Bortskämda är vad vi är. Samtidigt, när vi väl landat i det nya landet så infinner sig det där efterlängtade respirret, kicken av att se något nytt, smaka något nytt och uppleva. Herregud vad vi har fått uppleva mycket det här året. Inte alla förunnat och inget man ska ta för givet. En av många saker jag och Danne har gemensamt är att är det nåt vi ska lägga pengar på i livet så är det resor och inget annat. Platt-tv må vara fint. En najs bil också. Men resminnen är najsare.

Nu blir det till att avsluta min tenta och sen dra hem och packa väskan för imorn drar vi till sushin och geishornas förlovade hemland.



Kommentarer
Postat av: storebror

eh, en stilla undran, kan man inte få skörbjugg eller nåt av att som ni enbart äta sushi under ett års tid... ? jag menar någonting måste ju hända, era gener kan ha påverkats på nåt sätt, ni kanske håller på att krympa till en japansize, har ni kollat längden på sistone? gör det!

2009-06-10 @ 22:02:50
Postat av: Bella

Kära storebror: jag tror inte du är orolig, du e bara avundsjuk för att du inte äter lika mycket sushi som oss! mohahah

2009-06-11 @ 01:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0