Tre dagar kvar

Nu är det bara tre dagar kvar tills dom kommer. Idag har jag bokat flygbiljetter till Jeju och Busan. Så nu ser schemat ut som följer: Första veckan är vi i Seoul för att sen spendera 4 dagar på en ö i södra delen av landet. Ön, jeju, är med sin 560 000 invånare en mysig ö dit många koreaner åker på bröllopsresa. Den skiljer sig på många sätt från övriga landet då klimatet är mer tropiskt med palmer och fina stränder. Så det är bara att hoppas att vädret bjuder på solsken och värme. Efter dessa förhoppningsvis soliga dagar flyger vi vidare till Busan, en hamnstad vid östra kusten ( vi var där på internationell filmfestival i höstas). Karin är adopterad från Korea och det var i Busan hon föddes och förhoppningsvis ska vi kunna lokalisera var hon har bott någonstans. Karin kom som femåring till Sverige vilket gör att hon har minnesfragment från sin tidiga barndom. Nästa vecka ska hon för första gången träffa sin biologiska mamma, pappa och lillebror. Jag kan inte föreställa mig hur det känns för Karin just nu såhär bara några dagar innan mötet. Men det skapar känslor som berör. Jag är glad, nervös och framförallt väldigt stolt över Karin som tar sig modet att genomföra den här resan. En resa som fysiskt tar henne över halva jordklotet men psykiskt långt längre än så.




Karin & Alex, Annelie & Chrisse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0