The final countdown

Helgen inleddes i fredags med ett rejält födelsedagsfirande för Maria som fyller 25 på tisdag. Vi bokade ett eget rum på en kinesisk restaurang vilket är väldigt vanligt på just kinesiska restauranger. Lite mer "hemma-känsla", lite mer privat, mycket roligare. Maria hade med sig turkisk-peppar-vodka till vår förtjusning men koreanerna var inte lika förtjusta. Deras roliga grimaser avslöjade vad de egentligen tyckte om vodkan men som de var för artiga för att tala om. Efter middagen blev det destination Hongdae och klubb M2. Jag har problem med min fot så Danne bar mig hela vägen till tunnelbanan på axlarna och det blev inte så mycket tid på dansgolvet för min del. Men skoj var det ändå!
Igår åkte Danne till en stad ett par timmar utanför Seoul då han spelar innebandyturnering idag. Han ringde igår kväll när han satt och åt middag med alla lagen. Eftersom han blev turneringens bästa spelare förra gången så kom korean efter korean fram till Danne för att skåla med honom. Efter ett tag började Danne inse varför. De försökte helt enkelt supa honom under bordet så att han ska prestera sämre idag. Haha jag vet inte om de lyckades, men ett bra knep från deras sida måste jag säga.
För min del blir det plugg halva dagen, har en presention om EG-rättens inflytande på den natonella lagstiftningen. För er som läser juridik så kommer jag bl.a. att prata om Lyckeskog-målet. En favorit i repris? Jag vet inte, men det är rätt så kul att läsa EG-rätt i ett icke-EU-land. I eftermiddag ska jag och Maria åka till Dongdaemun, ett ställe med massa butiker och marknader.

Nedräkningen har börjat. Om mindre än en vecka landar Karin, Annelie, Chrisse och Alex på koreansk mark. De har valt att landa kl 05:30 en lördagmorgon vilket vi är mycket nöjda med. Pigga som lärkor kommer vi att finnas på plats för att välkomna våra efterlängtade vänner. Ett späckat scema väntar dem när de kommer. Vi vill visa dom allt! Just nu håller vi på att lokalisera alla vegetariska restauranger i Seoul och morgondagens uppgift blir till att boka ett hotell i närheten. Sex dagar kvar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0