Tack Mamma!

Idag fick vi paket av min mamma från Sverige. Knäckebröd, choklad, havregryn, ost och en massa lakrits. Nu överlever vi våren med råge. Nu är det slut på morgnar med vitt toastbröd. Hädanefter blir det havregrynsgröt och knäckebröd. Längtar redan till imorgon bitti! När man är borta från Sverige så länge som vi varit nu så betyder det jättemycket att få äta något svenskt. Vi var helt överlyckliga förra helgen när vi fick svenskt påskbord. Men det handlar egentligen inte bara om maten i sig. Vi älskar koreansk mat och jag vet att vi kommer att sakna den när vi kommer hem. Men att äta något som är svenskt skapar lite av en "hemma-känsla" vilket är mysigt när man befinner sig på andra sidan jordklotet. Så tack mamma för alltihopa!


Min vackra mamma med brorsan på armen och en massa hederlig svensk mat!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej kompisar!

Förstår lyckan över ert packet från sverige, kommer själv ihåg hur jag längtade efter vissa saker då jag var ute o reste...knäckebröd, lakrits, potatis...o jag var ändå bara borta 2 månader...

Våren börjar så sakta komma hit oxå, men inte som hos er. Igår var det riktigt soligt o fint. Har påsklov nu, så jag är ute o njuter så mycket det bara går. Det är så kul att läsa om allt ni är med om, ni får verkligen uppleva mycket! Men jag tycker det ska bli himla mysigt att få hem er oxå! STOR kram

2009-04-08 @ 11:04:58
Postat av: Jenny

Har du nånsin fastnat för en TV-serie?



Kommentera på min blogg!



P.S Din blogg är jättesnygg! =D

2009-04-08 @ 11:08:13
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0