Pluggvecka

Att det inte har blivit så mycket bloggskrivande beror faktiskt på att vi, tro't eller ej, pluggar. Vi är mitt uppe i en "mid-term" period och har därför lite skolarbete att pyssla med. Men lite annat hinner vi med ändå. Igår var vi ett stort gäng (som alltid) på en brasiliansk restaurang och imorgon efter skolan blir det hiking i bergen. Det ligger ett berg precis vid skolan som vi tänkte bestiga. Den korta turen tar cirka tre timmar och det känns lagom en fredagseftermiddag. Vädergudarna har utlovat solsken och tjugo grader så det blir nog en fin eftermiddag. Ser fram emot att komma ovan smoggen och andas en något renare luft. Och kanske är trängseln i bergen mindre en fredag jämfört med en lördag eller söndag. Man kan ju alltid hoppas. Å andra sidan är det väldigt bekvämt med alla välklädda vandrare, man behöver aldrig exakt veta vart man ska gå, det är bara att följa strömmen av damerna med Darth Wader-kepsar och männen med vandringskäppar. Jag tror faktiskt att det är näst intill omöjligt att vara ensam med naturen i Korea. Så mycket folk på sån liten yta gör att trängseln i bergen nästan är densamma som i tunnelbanan. Våra koreanska kompisar som kommer till Sverige nästa år kommer att få en chock när vi tar med dom på svampplockningen i höst!


Nej, bilderna är inte arrangerade utan tagna i verkliga pluggögonblick.

Kommentarer
Postat av: Gurra G

Era förehavanden har under lång tid varit okända för mig, men nu är jag uppdaterad, gött! Ni verkar kort och gott haft det riktigt bra och upplevt en massa - precis som det ska vara! Hoppas att hikingen förlöpte väl, för mig stundar ett gympass med broilern Törnqvist, får se om jag tappar skivstången idag igen...Ha det fint!

Mr Grek

2009-04-19 @ 17:40:33
Postat av: Anonym

Attans, du är ju alltid vacker som en dag...när jag pluggar ser jag mer ut som en zoombi med stora svarta ringar under ögonen och en skabbig tirra.

2009-04-19 @ 22:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0