Ack, visst gör det ont när knoppar brister

Jag skulle nog delvis kunna ta tillbaka det jag skrev i förra inlägget om att det är i prinip omöjligt att vara ensam i naturen i Korea. Vi lyckades nämligen att vara helt ensamma genom att ta en väg ner från toppen som uppenbarligen ingen annan tar. Det finns förståerliga förklaringar till varför så är fallet men vi tyckte det var lite mer sport att gå där ingen annan går. Och ner kom vi. Efter lite om och men. Och vackert var det. Väl uppe bland bergen får jag alltid en känsla av att vara i det "riktiga" Korea. Långt borta från McDonald's och Starbucks och neonskyltar. Jag ser på äldre herrar och föreställer mig min morfar bland dem som i sin ungdom tillbringade månader bland bergen. Nåväl, några månader blev det inte för vår del men väl några timmar bland de rosa vårblommorna och inte blev det sämre av att Danne överraskade med kall öl när vi nådde toppen.


Maria från Finland och hennes pojkvän som var på besök förra veckan


I bilden till höger ser ni hela campusområdet, ganska stort!

Resten av helgen ägnades åt ihärdigt studerande, indisk mat och ett par besök till rockklubbar med livemusik. Summa sumarum en helg blandat med nyttigheter och roligheter. Roligt är också att Danne fått jobb som sommarnotarie på Tingrätten i Örebro! Så nu ska han stöpas i kostymnissarnas form och gå från en lagom rockig jeans-och-t-shirt-danne till en kort och gott: skjort-danne. Jag har på känn att han kommer att vantrivas i sin nya upplaga men däremot tror jag jobbet kommer att vara väldigt givande. Vad mer är nytt? Jo, jag var med och fotades för skolans nya informationsmaterial förra fredagen så snart kan ni se mig på Seoul National Universitys hemsida, om ni nu mot all förmodan skulle råka snubbla in på den..


Bilderna till höger är tagna kl 03.00 på KFC, natten mellan lördag och söndag. Ett litet bevis på att koreaner pluggar ofantligt mycket...




Kommentarer
Postat av: Sussi

Superhärlig blogg jue! Vad betyder kimchi?

2009-04-22 @ 07:55:35
URL: http://sussilulls.blogg.se/
Postat av: patrik

Ljuvligt med Danne i Örebro som sommarnotarie!

2009-04-24 @ 11:47:13
URL: http://oooooooooooo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0