Soju & meckju

Idag är det sjukt varmt, helt vindstilla och stekande sol. Flydde värmen och har satt mig på Starbucks för att plugga koreanska. Danne är på skolan och pluggar. I en av kurserna han läser fick han i läxa att läsa två böcker à 300 sidor till nästa vecka. Därtill ska han skriva en väl genomtänkt "summary" till båda böckerna. Så han blir nog kvar på skolan hela dagen. Glad att jag slipper!

I fredags hölls en välkomstfest för oss utbytesstudenter på en klupp i ett trendigt område. Massor av mysiga caféer, restauranger o butiker. Allt är öppet i princip dygnet runt så tröttnar man på att festa kan man gå och shoppa istället. En tjej fick ont i fötterna av sina högklackade skor så hon sprang iväg o köpte nya. Minst sagt bekvämt!



Hanbuk Min buddy Munson i mitten Dannes buddy Yun




Natten avslutades med kimbab o nudlar, något bättre än S:t Johannesgrillen!


Igår besökte vi min mammas kusin Sea Ri och hennes dotter. Än en gång blev vi påpackade mat och annat till lägenheten. En kursare till mig som är korean men uppvuxen i USA berättade att hans fastrar (som han aldrig träffat förut) hade kommit hem till honom och skurat golven i hans lägenhet. Han hann knappt öppna dörren förrän de var överallt i lägenheten och städade..som sagt, den koreanska gästvänlighetens gränser verkar ligga far beyond den vi är vana vid. På gott och ont.




Stor & Liten! Min mammas kusin i mitten och hennes dotter

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Annelie och Karin

Hej vänner!

Vad roligt det är att läsa om vad som händer och se alla bilder. Här börjar det bli höstkallt men det är ganska mysigt att få ta på sig koftan. Karin S körde kräftskiva igår, ni saknades.

Stor kram från oss!

2008-09-07 @ 22:49:09
Postat av: Anders

Mysig dress på bilden.

Skulle ju faktiskt vara riktigt roligt om det vore eran skoluniform=)

2008-09-08 @ 08:37:12
Postat av: Anna Edoff

Hej snäckorna! Vill mest säga att första veckan på min nya skola... ja den ligger också ganska långt bort... så möts jag av ett bekant nylle... jo visst bella du är upptejpad överallt! Längtade så mycket efter dig då att jag på ren impuls gick och slet ner bilden... till allas förvåning. Jag är din alldeles högst privata stalker!!!Idag så jag dig i en uppblåst version på gigantisk reklamkampanj. Börjar känna mig smått förföljd nu.

puss och klem

2008-09-08 @ 20:57:53
Postat av: MAc

Schysst klänning Danne! :) Lyssna på kings of leons nya skiva (only by the night). lätt bästa hittills! Markus

2008-09-09 @ 18:11:27
URL: http://pame.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej på er! Va kul att följa ert nya liv lååångt där borta! Jag och Gabriel är själva nu på dagarna eftersom Petter börjat om att jobba. Skulle vara mysigt att få besök av tant Bella men jag får visa honom er blogg istället. Ha det fint!

Kram från oss

2008-09-09 @ 20:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0