World Cup Stadium

Mr.Viilpula, Disco Disco och MartinIronman-Ann och Mr.VilpulaPhilip och Julie

För några dagar sen var vi på Seuol World Cup Stadium, där semifinalen mellan Tyskland och Korea lirades i VM 2002. Den här gången gästades arenan dock av det något mindre profiltäta Förenade Arab Emiraten i en VM-kval match. Vi lyckades få tag på biljetter till sektionen där Koreas supportrar "Red devils" håller till och stämningen var riktigt riktigt bra. Jag har aldrig sett så mycket tjejer i en klack förut, vilket nog gjorde att den redan obefintliga sannolikheten för eventuella läktarbråk blev ännu mer obefintlig. "Red devils" är väl inte direkt kända för att vara speciellt tyska eller engelska i sin supporterkultur, vilket vi fick erfara under VM 2002 (minns den gråtande koreanen i Sverigetröja som nyss fått Ljungbergs autograf) :-).

Under matchen märkte jag att det var ett gäng killar i klacken som tittade ganska mycket på mig och viskade, och efter ett tag vände dom sig mot mig och frågade om jag var svensk. Sen frågade dom vad jag hette, "Daniel Svensson" sa jag. "Åhhhh, Suveneeson!" sa dom o kollade på varann imponerande. "Ah visst, Svensson" sa jag. När det hade bugats och bockats och skakats hand och fotograferats ett tag förstod vi att dom  verkade tro att jag var Anders Svensson i svenska landslaget. Det hjälpte inte att försöka förklara, dom ville ta kort med dom och mig och alla oss andra i gänget mest "för säkerhets skull". Vi var bokstavligt talat sist ut från arenan.

Tänkte att jag kunde visa en bild på några av dom som vi umgås med här!



Mr. Vilpula, Stephan, Julia, Julie, Martin, Ann, Disco Disco och Phillipe.

Kommentarer
Postat av: Faster Catarina

Tjena på Er! Nu äntligen fick jag tillfälle att kika på er blogg, kul att läsa om ert fantastiska studieliv...eller snarare allt annat som ni gör. Roligt sätt att vidga sina vyer på och klokt. Ha en fortsatt god tid, sköt om er, hälsar gänget i Landala

2008-10-25 @ 22:00:43
Postat av: Mac

Ser trevligt ut. Har ni koll på om det finns någon Sydkoreansk spelare som är stor och på väg till Europa? En efterföljare till Ahn, Park o.s.v. Gillar verkligen också koreansk fotbollsfilosofi. Iallafall så länge den inte är "europeiserad" d.v.s. fylld med fulknep och tråkig attityd. Tanken verkar istället vara som den borde vara, att arbeta så hårt som möjligt. Det kommer man ju ofta långt på också trots eventuella tillkortakommanden i fysiska och tekniska kvaliteter. Hoppas på en ny Sydkoreansk framgångssaga i VM 2010. Ha det fortsatt fint.

2008-10-28 @ 23:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0