Steve Aoki

Helgen inleddes i fredags med utgång på en klubb där Steve Aoki var DJ. Vi dansade som galningar liksom övriga koreaner gör. Men när klockan närmade sig halv fyra orkade vi inte riktigt hålla samma tempo som resten av utbytesstudenterna. Åldern gjorde sig påmind. Vi är trots allt några år äldre och tog därför en taxi hem, ungefär fem timmar tidigare än de andra som avslutade natten med en frukost på McDonald's vid tiosnåret följande morgon...




I lördags hade jag och Daniel en heldag för oss själva..ganska skönt då vi annars rör oss som flockdjur med de andra utbytsstudenterna. Solen värmer fortfarande på dagarna här så vi passade på att ligga i solen vid floden som rinner genom Seoul. För några tior fick vi nudlar, dricka, riskakor och en filt att ligga på. Helt underbart!



Framåt eftermiddagen gick vi till "Buildning 63". Det är den höga skyskrapen som ni kan se på bilden bakom Danne. I den byggnaden finns ett gigantiskt försäkringsbolag, lyxiga restauranger, butiker, IMAX biograf och ett stort akvarium. Akvariet var rätt kul men vi tyckte riktigt synd om pingvinerna och sälarna som hade det betydligt sämre än på Skansen. Jonas Whalström skulle nog inte godkänna djurhanteringen här! Efter alla fiskar, krokodiler och sälar avslutade vi dagen i Building 63 i en simulator. Man satt som i en jeep med 3-D glasögon och så fick man välja en film. Vi valde något med Atlantis och det kändes verkligen som att man var en del i filmen. Bilen följde rörelserna och skumpade rejält. Jag skrek i konstant genom hela filmen ( som varade cirka 7 minuter). Det roligaste var att folk utanför kunde se oss på en skärm...



I söndags åkte jag till min mosters kompis och Danne stannade hemma för att plugga till sin "mid-term" som han har idag. Som vanligt kom jag hem med massor av mat och denna gång även ett tjockare täcke vilket är jätteskönt! Även om det fortfarande är varmt på dagarna börjar det bli kallt på nätterna. Och nu börjar även löven skifta färg så snart är det dags att ge sig upp i bergen igen! Oktober sägs vara Koreas vackraste månad och jag börjar verkligen förstå varför.

Dags att ge sig iväg till skolan!
Puss,
Bella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0