Feber

Idag är jag (Bella) hemma från skolan..halsont och lite feber...Ska ta det väldigt lugnt så att jag blir frisk till helgen (vilket är lite svårt då några nedanför mitt fönster har fått för sig att spela orientalisk musik och skrika något i megafoner).
Imorgon är det nationaldag vilket betyder ledighet. Än en gång flyr miljontals koreaner den stora huvudstaden för att åka till sina släktingar runtom i landet. Denna gång kommer även vi vara en del av strömmen då vi imorgon åker ner till Busan som ligger på den södra kusten. Busan är en betydligt mindre stad som är känd för sin stora fiskemarknad och fina stränder. Och eftersom sommaren tycks ha återvänt så kanske det blir ett par dopp i helgen (Dan: det var faktiskt kallt i några dagar).

Men den största anledningen att vi åker till just Busan är att det denna helg hålls en internationell filmfestival där. Så varvat med att se en massa filmer ska vi utforska Busan och äta en massa skaldjur och fisk!

                              

En ovanligt tom tunnelbana...bilden togs under Chusokhelgen...

Kommentarer
Postat av: Dan

Krya på dig Bella!!!!

2008-10-03 @ 19:39:59
Postat av: Adde

Tja! Jag snackade lite om Skype. Har inte fixat det och heller aldrig använt det förut men jag ska kika på det. Måste ses!



Saknar er nu!



F.ö. är jag och Johanna grymt jävla lyckliga över att vara nyförlovade. Känns hur bra som helst. Det var ett frieri i gammal traditionell mening kan jag säga Danne. Nere på knä var man allt! Nu har jag satt ribban, bara att följa!

2008-10-06 @ 21:52:08
Postat av: Karin

Hallå!

Ja, klart jag tar med mig lite saltlakrits till er. Hur va det i Busan? Shit det lär ju va helt annorlunda än det jag kommer ihåg... vilket är väldigt lite, men ja kommer ihåg att det var galna vägar... Ska bli så kul att komma och hälsa på. Hur va filmfestivalen? Hade gott!

Pussar

2008-10-08 @ 22:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0