Vacker höst!

                                                               
                                                           


Hösten i Korea är nog den vackraste höst jag varit med om. Hösten i Sverige skulle kunna vara  minst lika vacker om bara solen sken lite oftare. Här skiner solen i princip varje dag! Sen vi kom hit har det inte varit mulet många dagar..och nu när träden i bergen skiftar i orange, rött och gult är det enormt vackert. Så jag sitter här på biblioteket och har svårt att låta bli att inte titta ut genom fönstrena, på bergen som omringar skolan. Förstår att kön upp till bergen är lång dessa dagar. Men det finns inte så mycket tid att vistas ute denna vecka. På torsdag är det dags att tenta av koreanskan så vi nöter frenetiskt in grammatik och glosor. Och det är också en liten förklaring att vi inte hinner uppdatera bloggen så mycket...Jag har haft det ganska lugnt i skolan fram till nu medan Danne haft det tufft. Nu har vi bytt roller så nu är det jag som kommer ha det lite tuffare framöver..Men om en och en halv månad är det jullov så det är bara att bita ihop!
Det vi saknar just nu i vår tillvaro är äppelpaj. Svårt att tillaga utan ugn så vi tackar inte nej till att få en äppelpaj skickad hit! Caisa: du e ju en hejare på att göra smulpaj med dubbel degsats...jag mailar vår adress till dig..:)

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Caisa

Hej vänner!!!

Konstigt nog sitter jag alltid med ett fånigt leende på läpparna när jag läser er blogg =)Tänk vad mycket skoj ni kan berätta för er barn sen, bergsklättring, 3000 bugingar mitt i natten å käka larver m.m. m.m. =) de e ju hur tufft som helst ju.

E lite smått avis här hemma i den underbara vardagen!!!

Äppelpaj a la Caisa väntar er vid hemkomst och då förhoppningsvis i min/vår nya lägenhet!

Kramar från mig och min andra smurf





2008-11-04 @ 22:59:25
Postat av: Anonym

hallå!!!!

nu hittade jag vart man kunde skriva på denna nedrans sida....va fint ni verkar ha det!!! pussokram!!!

2008-11-10 @ 20:24:37
Postat av: Bella

Det är jättekul att få kommentarer från er! Så skriv gärna fler :)

Den sista har dock inget namn..så vi vet inte vem det e..

Puss på er alla!

2008-11-11 @ 06:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0