Farbror polisen



Såklart händer allt när Danne inte är hemma. Klockan kvart över elva igår kväll knackade polisen på dörren. Jag skulle precis hoppa i duschen och hade bara handduk på mig. Men jag öppnade då jag trodde det var Julie, en kompis som bor några meter ifrån oss. Men när jag öppnade dörren stod där istället två poliser. Dom sa nåt på koreanska och jag uppfattade att dom letade efter en man vid namn "Kim". Det finns ju en och annan vid namn Kim i Korea...De kikade in i lägenheten som om att denne Mr Kim skulle gömma sig där. Jag förklarade på min bristfälliga koreanska att det var jag som bodde där och att jag var från Sverige och har inget med Kim att göra. Den här Kim är iallafall mannen som bodde i vår lägenhet innan oss. Och vi har förstått att han inte verkar vara en ordningssam person. Det dräller in obetalda räkningar i hans namn i vår brevlåda, och även en hel del brev från domstolen. Hur som helst så förstod till slut poliserna att jag inte hade någonting med honom att göra så de bad om ursäkt och gick. Poliserna var trevliga så det var inte särskilt dramatiskt måste jag erkänna :) Men imorse strejkade toaletten vilket kanske inte heller är så dramatiskt men lite typiskt att det hände två ovanliga saker på några få timmar just när Danne inte är hemma. Fast när det gäller toaletten hade det inte spelat så stor roll om Danne var hemma då han inte är den händigaste jag känner ( förlåt Danne :) ).
Idag fick jag tillbaka koreanksatentan som gick över förväntan! Ett fint certifikat med guldram fick man också. Kändes ungefär som när man var liten och fick diplom på simskolan!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Mac

känner igen det där. vi hade ju en skön kille som bodde här innan oss också. låg en uppsjö med brev från såväl polismyndighet, skattemyndighet, kronofogdemyndighet osv.. första nätterna låg jag med lite oro för att han skulle komma tillbaks med ett avsågat hagelgevär och ta tillbaka lägenheten...

2008-11-19 @ 20:43:17
URL: http://pame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0