Couple's day



Igår var det couple's day här i korea. Eller egentligen heter det "pell pero day".Pell Pero är märket på en speciell typ av kakor, eller kanske snarare chokladpinnar. Det började med att företaget som tillverkar dessa pinnar införde en Pell Pero day den 11/11 för att pinnarna ser ut som ettor. Den verkliga anledningen är nog snarare att de vill sälja mer av sin produkt. Med åren utvecklades denna dag till en mer Alla-hjärtans-dagvariant och numera ger man inte bara chokladpinnar till varandra. I en veckas tid har butikerna varit överfyllda med teddybjörnar och alla möjliga rosa och röda paket med kakor, fyrverkerier och godis. Och jag och Danne ville inte vara sämre. Han kom hem med blommor och chokladpinnar och av mig fick han en kaktus i en hjärtformad kruka. Bor vi i korea så måste vi ju också anamma kulturen. Däremot lät vi bli att köpa ett av alla små rosa kort med texter såsom " I love you my sweetie" eller " you are mine forever and ever".. någonstans måste man dra gränsen och vi drog den där...så vi kanske inte lever upp till kulturen helt och hållet. Men vi försöker iallafall!
Danne åkte imorse till Kina (Peking) med två kompisar från Danmark och Finland. Vi går om varandra i skolarbetet så nu när han har det lugnare har jag det rätt så hysteriskt. Så jag hade inte tid att följa med men eftersom Kina bara ligger ett par timmar bort så blir det säkert en tripp igen till våren.

Önskar er en fin dag!
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0