Lemembel exam

Höstterminen har nått sitt slut, både jag och Danne har haft våran sista tenta idag. Jag ångrar starkt att jag pluggat så mycket som jag gjort inför den här tentan. Likaså gjorde Danne. Vi skrev inte samma tenta men de var utformade på exakt samma vis. Det var ungefär som en frågesport med 1-X-2 frågor. Alltså detaljkunskap utan behöva använda vare sig intilligens eller tankeverksamhet. Så utav 35 frågor gissar jag på att jag klarat 10%. Och som en thailändsk kompis sa till mig efteråt: "it was all about lemembel things"! Men vi är inte särskilt oroliga. Något högt betyg blir det inte men för att få ett godkänt krävs bara närvaro och att man deltagit någorlunda aktivt på lektionerna. Att bli godkänd i Korea är som att få ett underkänt i Sverige, iallafall för koreanerna. Men lyckligtvis var det bara den här kursen som var riktigt dålig, våra andra kurser har varit super och därmed haft en betydligt högre kvalitet på både professorer och tenta. Nåja, ikväll blir det ett hejdundrandes avskedsfestande för alla som nu lämnar oss!

Kommentarer
Postat av: anna edoff

en sång till dig bella - puss för att jag saknar dig!





www.youtube.com/watch?v=gNX3yyQjguc

2008-12-17 @ 23:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0