Något stel i kroppen



Så har man fått ett smakprov av den koreanska gäsfriheten. Ikväll blev vi bjudna till en restaurang av en kompis till Bellas moster. Om ens kompis systerdotter kommer på besök till Korea måste det naturligtvis slås på den stora trumman, på samma sätt som vi alla skulle göra ifall en kompis systerdotter kom och besökte Svedala. Vi tog tunnelbanan till restaurangen vilket var ett litet äventyr i sig. Enkelt förklarat består Seouls tunnelbanenät av fler linjer än "den gröna eller gula". Restaurangen visade sig vara av traditionellt koreanskt snitt där man fick ett eget rum för sällskapet och där man sitter på golvet och äter tillsammans ur sjukt många olika små skålar med varierande maträtter. Efter ungefär tio minuter slutade jag känna mina ben. Tjugo minuter senare hade jag artigt proppat i mig så mycket jag kunde, använt hela mitt koreanska ordförråd minus "snorkråka" fem gånger och bytt sittställning lika många gånger varje gång under skrattsalvor från den koreanska delen av sällskapet. Då kom huvudrätten in. "I Korea sitter vi ganska länge o äter" fick jag förklarat för mig, vilket kändes lite jobbigt att höra just då. Maten var dock galet god. Tyvärr, eftersom jag hade lite svårt att njuta av den fullt ut i det läget. Efter maten åkte vi förbi bellas mosters kompis lägenhet och blev påpackade köksgrejer, lakan, mat o annat till lägenheten som kommer att räcka året ut. Den koreanska gästfriheten har helt klart levt upp till sitt rykte.

Puss på er!
Danne / Werner

Kommentarer
Postat av: Nunes-Nykvist

Skönt att höra att det löst sig med boendet. Mamma berättade vad som hänt och sa att "jäkla koreaner kan man aldrig lita på" :-)

Sen blir vi väldigt avundsjuka när ni hela tiden pratar om all god mat som ni proppar i er!

För övrigt så sa Emilia igår att "hämta Dane" så vi vet inte, kanske kommer hon och hämtar hem dig Daniel snart... (jo Bella, hon har sagt ditt namn också)

2008-08-24 @ 22:09:24
Postat av: Dan

Fan vilken bra start ni verkar ha fått på resan. verkar vara lite skillnad på gästvänlighet mellan Korea & Sverige!! KOmmer följa bloggen slaviskt!!

/Länsman

2008-08-25 @ 21:41:55
Postat av: Adde

Skjorta och allt...Danne då...

2008-08-26 @ 08:18:24
Postat av: KillerBob

Hej på er!!



Det tog mig ett tag att faktiskt hitta länken till er blogg - men nu är jag här!!



Nästan lika bra som EastCity ser jag...

2008-08-26 @ 14:24:03
Postat av: Hocka

I´m watching you...

2008-08-26 @ 19:49:16
URL: http://hocka.blogg.se/
Postat av: Anders

Tjenare!



Kul att se att ni rotat er. Trevlig lägenhet. Lycka till med språket!

2008-08-26 @ 22:24:20
Postat av: Gustav

Ahn yohng!



Ni kommer garanterat inte tillbaka till Sverige igen, det hör jag det. Tänkte bara meddela att jag kollade med farsan vad strängarna heter - Elixir (glöm aldrig det). De är tydligen behandlade på ett sätt så att smuts inte fastnar som på andra strängar och de håller därför mycket längre. Finns säkert i Asien också. Ha det riktigt fint!

2008-08-27 @ 14:25:46
URL: http://members.tripod.com/ultimativenelch
Postat av: Alexander Svåger

Damn it va skitnödig du ser ut svåger!

2008-08-27 @ 23:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0